Mua haluttaa ihan kauheesti lähtee sinne Slovakiaan ihan heti. Nyt. Mutta siihen on vielä reilu kuukausi aikaa ennen ku lähdetään. Ensi maanantaina tosin lähdetään Tuulikin kanssa laivalla Tukholmaan. Saas nähdä mitä siitäki tulee...

Nyt oon lähiaikoina miettiny mitä mä haluan tehdä sitten kun joskus valmistun. Mikä musta tulee ja mistä mä löydän itteni. Ja mua on alkanu kiehtomaan Prahaan muuttaminen ihan kamalasti. Mä oon kattonu sieltä työpaikkoja ja nyt viimisenä parina päivänä jopa vuokra-asuntoja. Tosi kivannäkösiä kämppiä 15 minuutin kävelymatkan päästä Prahan vanhasta kaupungista, neliöitä n. 30-40, täysin kalustettuja ja vuokrana noin 11000 - 13000 CZK:ta eli noin 440-500 €. Ei mun mielestä kauheen paha hinta kun ottaa huomioon että Helsingin keskustasta tolla rahalla ei todellakaan saa vuokrakämppää saatikka mitään hyväkuntosta.
Toisaalta mua ei taas Helsinkiin muuttaminen vois vähempää kiinnostaa, eli se on yks hailee vaikka sieltä sais samanlaisen kämpän samalla hinnalla ku en oo siitä kiinnostunu.

Esimerkiksi tämä asunto olisi aivan unelma. Praha4-alueella Nuslessa eli lähellä keskustaa ja kaikki julkiset menee vierestä; on metroa, bussia ja ratikkaa... Tekis mieli ottaa jo nyt tohon Monika Esnerovaan yhteyttä...=)

Työpaikka onki sitten vähän vaikeempi juttu kun ei tota tsekin kieltä oikein hallitse, ni se vähän rajottaa mahdollisuuksia työllistyä.

Mutta sinne Slovakiaan lähtö on nyt pikkasen lähempänä taas. Maksoin tänään sen koko matkan pois. Eli nyt ei tarvii enää ku lähtee. =) Mä suunnittelin, että kun me mennään käymään Wienissä ja Bratislavassa päivän reissulla, niin Wienissä pitää käydä ottamassa Hofbrunnin linnan pihalla kuvia ja mahdollisesti jopa Schönnbrunnin linnan pihalla kanssa. Sisälle ei viitti mennä kun se maksaa 20€ vaikka olishan se ihan kiva kokemus varmaan. Käydä kattomassa miten Keisarinna Maria Theresia, Sissi ja Marie Antoinette on asunu. Mutta mulle kelpaa ne pihalla otetut kuvat kanssa. Eihän sitä tiedä jos joskus pääsee käymään niissä sisälläki. Ja mä ootan niitä bileitä ja tsekkiläistä kaljaa ja uusia ihmisiä ja mä haluun lähtee jo!! =)

Mutta sinne laivalle ensiks. =)