5.9.2005

Oli syyskuinen maanantai-päivä ja ensimmäinen koulupäivä. Tuli bussilla kaupunkiin ja kävelin koululle. Koulun pihalla kysyin yhdeltä tytöltä missä on D-rakennus, koska olin ihan pihalla kaikista paikoista. Löysin oikean rakennuksen, mutta oikea luokka oli vielä hakusessa. Kohta odotettuani käytävällä tuli poika kysymään olenko merkonomi-pohjainen opiskelija. Olinhan minä ja poika opasti minut oikeaan luokkaan.

Luokan ovelta katsoin, että kaikki istuvat toistensa vieressä eli tuntevat toisensa. Menin istumaan yhden tytön taakse. Katselin ihmisiä; edessä istuvan tytön on oltava urheilija, lähellä istui kaksi tyttöä jotka leimasin välittömästi "lehmiksi"* ja luokassa ei ollut kuin muutama poika, eikä niistä kukaan edes hyvännäkönen. Opettaja tuli luokkaan ja kertoi asiansa jonka jälkeen lähti käytävällä ollut poika, tutor, näyttämään meille kampusaluetta. Kierros päättyi ruokalaan. Mulla oli ihan hirvee nälkä, enkä halunnut mennä yksin syömään joten kysyin yhdeltä vaalealta, ihan yhtä eksyksissä olevan  näköseltä, tytöltä haluaisiko hän lähteä mun kanssa syömään. Tällöin tutustuin Eisaan. Me juteltiin ruokalassa kaikesta, arvosteltiin ihmisiä ja yritettiin bongata hyvännäkösiä poikia.

Ruokailun jälkeen mentiin takaisin luokkaan ja en enää istunut yksin. Päivän päätyttyä tutor-poika lähti näyttämään kaupunkia kaikille halukkaille. Me päätettiin Eisan kanssa lähteä ja se urheilija-tyttö lähti kanssa. Me Eisan kanssa juteltiin ja naurettiin ja tutustuttiin urheilija-tyttöön, josta tuli myöhemmin mun ex-kämppis. Koska kello ei ollut vielä paljoa, ehdotin tytöille mennäänkö käymään kahvilla tai yhdellä. Ja tytöt lähti mielellään. Me juteltiin ja tutustuttiin paremmin siinä parin siiderin äärellä, kerrottiin elämästämme, ex-kämppis ja minä seurusteltiin silloin ja Eisa oli sinkku. Tuli aika lähteä kotiin ja mulla lähti bussi. Ennen lähtöä vaihdettiin puhelinnnumeroita ja sovittiin että nähdään seuraavana päivänä että mennään kouluun samaa matkaa.

*myöhemmin tutustuin näihin "lehmiin" ja nyt toinen niistä on mun hyvä kaveri, Kata. =)

29.11.2007

Eilen "juhlittiin" Eisan muuttoa "savon sydämeen kallaveden rannalle" eli Kuopioon. Eisa muuttaa Topin kanssa ja multa lähtee taas yksi kaveri. Mun paras kaveri.

Eilen kävin koulun kanssa illalla yhdellä viinitilalla maistelemassa tuotteita. Maistettiin omppusiideriä, hyvää marjaviiniä (musta- ja punaherukka, omena), kuusenkerkkälikööriä, pontikkaa ja mustaherukkasnapsia. Mä join sitten muittenki juomia, lähinnä niiden jotka oli kuskeina, ja tais se vähän kilahtaa nuppiin. Ennen lähtöä ostin sieltä 6 kpl omppusiideriä, mitä oltiin maistettu.

Sieltä Katan luo, nopea käynti mun luona ja Eisan luo alottamaan. Kello oli puol yks ku lähdettiin baariin. Kerittiin saada juomat puoleen hintaan (ennen yhtä juomat-50%) ja mentiin yläkertaan. Baarissa oli hoitsujen pikkujoulut, mutta porukkaa ei ollu paljon.

Me käytiin tanssimassa ja ne soitti jopa Europen Final Countdownin siellä mitä ne ei oo ikinä tehny. Meillä oli hauskaa ja Eisa oli ihan hyvässä humalassa. Yhdessä vaiheessa kun oltiin tanssimassa yks heppu käveli ohi ja vei mun juoman siitä mun vierestä. Kata lähti sen perään mutta ei löytäny sitä enää. Kohta se heppu ilmesty ja mä menin sille sanomaan että "sä otit mun lonkeron. Mä haluan uuden ja sä ostat sen mulle. Mä en halua sitä vanhaa vaan mä haluan ihan uuden. Että mene ostamaan mulle uus lonkero. Nyt." Heppu lähti ostamaan eikä laittanu vastaan ollenkaan. Se sano että se on lokki, joka käy baarissa ja juo toisten juomat. Kuulemma säästää luontoa niin. (Mä en ihan tota ymmärtäny....) Se pyys etten bustais sitä jos nään sen tekevän niin. Mä sanoin että ok, kunhan ei tee sitä mulle eikä mun kavereille. Outo heppu. Yllättäen insinööriopiskelija Jyväskylästä. =)

Tuli pilkku ja meidän aika lähteä kotiin. Kata oli lähteny jo ennen kolmea. Eisan kanssa halattiin pitkään ja molemmat melkein itkettiin kun erottiin. Eihän se ole lopullinen ero; tulen mä vielä Eisaa näkemään koska se tulee täällä käymään ja mä meen siellä käymään. Mutta oli se kuitenkin yhden aikakauden loppu. Ex-kämppiksen muutto ei koskettanu yhtään milläänlailla, mutta Eisa onki ollu mulle parempi kaveri ku ex-kämppis ikinä. Ensimmäisestä koulupäivästä eiliseen, meidän kolmikon aika tässä kaupungissa on ohi. Mä tänne vielä jään ja keväällä odottaaki toivottavasti uudet kaupungit (ja toivottavasti uusi maa).